Wedstrijd eindejaarsperiode : Goedgekeurd voorstel

Op 30 oktober 2020, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

Op vraag van gemeenteraadslid Kristof De Leeuw (gemeenteraad 29-10) stemde de schepen voor Feestelijkheden Christiane Timmermans in om een wedstrijd te organiseren tijdens de eindejaarsperiode.  Hij haalde zijn inspiratie op de facebookpagina 'Leven in Ternat' waar reeds opgeroepen werd in deze periode het extra gezellig proberen te maken door Ternatse huizen te versieren.

“De bedoeling is de mensen te motiveren om in deze letterlijk en figuurlijk donkere dagen hun huis zo leuk, mooi en lichtrijk mogelijk te versieren zodat we in onze gemeente toch een lichtpunt in deze moeilijke tijden kunnen creëren.  Dit zorgt voor de nodige gezelligheid en maakt het voor onze wandelende inwoners  ook aangenaam onze gemeente te ontdekken tijdens deze periode. Om dit te ondersteunen zal de gemeente een wedstrijd uitschrijven om de leukste versieringen te belonen.  De formaliteiten voor deze wedstrijd worden voorbereid voor de gemeenteraad van november zodat deze nadien kan gelanceerd worden.”