Zoeken naar oplossingen voor jeugdvoetballers KSKL Ternat

Op 28 januari 2010

Alle ploegen zouden vanaf volgend seizoen spelen onder het stamnummer van  KSKL Ternat. Onder het stamnummer van KFC Wambeek zou er volgens N-VA alleen een eerste ploeg overblijven.

“Het bestuur zal evenredig worden vertegenwoordigd door mensen van beide clubs. Elke speler zal ongeacht zijn niveau tot zijn 17 jaar moeten kunnen voetballen. Daarom zullen er naast nationale en provinciale, ook regionale jeugdploegen blijven bestaan. In Wambeek zal er waarschijnlijk – als iedereen mee in de fusie stapt – een synthetisch plein komen met als kostprijs 500.000 euro én nog drie extra pleinen, kleedkamers en kantine. Ook de voetbalpleinen van FC Bareel en Sparta zullen in het project betrokken worden”, aldus N-VA Ternat.

Door de dringende nood aan pleinen voor de jeugd van KSKL Ternat lijkt de fusie volgens N-VA geen optie maar een verplichting voor KFC Wambeek. “Wij delen de bezorgdheid van veel ouders en verantwoordelijken van Wambeek dat zij gewoon zullen opgeslorpt worden door derdeklasser Ternat en hun professionele intenties, terwijl de meeste Wambekenaren het gezellige warme clubje willen bewaren waar iedere ouder en speler zich thuis voelt.”

N-VA Ternat stelt zich ook vragen over het prijskaartje. De gemeente heeft immers al fors geïnvesteerd in het nieuwe stadion nabij het zwembad voor derdeklasser KSKL Ternat.
Volgens de LVB-meerderheid wordt er inderdaad een oplossing gezocht voor het verminderen van jeugdvoetbalmogelijkheden op de site aan de Heidestraat in Sint-Katherina-Lombeek. Een deel van de terreinen werd er door de Belgische Spoorwegen onteigend om plaats te maken voor het verdubbelen van de twee bestaande treinsporen.

“Maar het is op dit moment nog te vroeg om nu al uit te pakken met zeer concrete oplossingen. De onderhandelingen zijn aan de gang en zolang er geen definitieve oplossing is uitgewerkt, zijn alle gissingen voorbarig. Burgemeester Ronald Parys is nog volop bezig met het voeren van onderhandelingen met alle betrokken partijen”, zegt LVB-voorzitter Gerard Platteau. (Ludo Van Der Cammen)