Vanaf september controle op blauwe zone station Ternat

Op 20 juli 2009

'Op de werkdagen zijn bijna geen plaatsen meer om even te parkeren, waardoor vele mensen de handelszaken in de Statiestraat links laten liggen en elders hun boodschappen doen', zegt partijsecretaris Stef De Mesmaeker.

'De reden is het gedoogbeleid van de gemeente. De blauwe zone werd in september 2005 uitgebreid met als bedoeling parkeerruimte te creëren voor de winkelende mensen. De controle bleef echter dode letter. Het gemeentebestuur verborg zich achter een bevoegdheidsverdeling, maar na vier jaar is de redelijke termijn toch ruimschoots overschreden.'

'Het kwam de laatste tijd zo ver dat winkelende mensen die even fout parkeerden, omdat de blauwe zone werd ingepalmd door langparkeerders, op de bon werden geslingerd, terwijl al wie zonder parkeerschijf de blauwe zone bezet, ongemoeid werd gelaten.'

Het schepencollege liet aan N-VA weten dat vanaf september de mobiliteitsambtenaar met de politie controles zal uitvoeren. In een eerste fase krijgen voertuigen zonder parkeerschijf een verwittiging. Pas daarna zal effectief worden geverbaliseerd. (RDS)