Provinciale naambordjes voor trage wegen

Op 14 november 2013

Schepen Guido Van Cauwelaert (SP.A Groen +) had al vooraf laten verstaan dat Ternat zou vasthouden aan de eigen naambordjes voor deze trage wegen. Ternat begon echter al jaren geleden met het aanduiden van de voetwegen met een bordje met het nummer waarmee ze eveneens vermeld zijn in de Altas der Buurtwegen.

Op sommige plaatsen zijn die bordjes echter verdwenen en de opvolging door de werkgroep Trage Wegen laat te wensen over, aldus Rudy De Saedeleir. De provincie hield tot op 8 november een nieuwe bevraging aan de gemeentebesturen waarin ze had aangeboden om deze naambordjes zelf te financiëren.

Vandenbulcke (N-VA Ternat) stelde hierop voor dat Ternat alsnog in die samenwerkingovereenkomst zou stappen. De Saedeleir merkt tijdens de gemeenteraad op dat de meerderheid eerst nog de boot afhield, omdat eerst en vooral de modaliteiten nog moesten bekeken worden. De meerderheid ging uiteindelijk toch in op het voorstel van de oppositiepartij N-VA Ternat, waardoor Vandebulcke's voorstel uiteindelijk unaniem werd goedgekeurd.