N-VA ook in Ternat met eigen lijst

Op 2 december 2011

De partij zit op dit moment met één mandataris in een kartel met CD&V en SP.A-Gras in de oppositie. Lijsttrekker wordt gemeenteraadslid Sven De Paepe (N-VA). Hij kwam begin 2010 in de raad als opvolger van Pierre Coffé (CD&V).

‘Het leek ons, gezien de groei van onze partij, logisch om na zes jaar goed werk met de CD&V-vrienden onze vleugels uit te slaan', zegt De Paepe. ‘Door alleen op te komen, geven we duidelijkheid aan de kiezer. Onze gemeente wordt al decennia bestuurd door dezelfde partij (LVB, red.), daarom is er dringend nood aan een nieuwe wind. N-VA wil een geloofwaardig alternatief zijn.'

De partij beklemtoont dat ze op menselijk en politiek vlak steeds goed met CD&V samenwerkte en ze hoopt dat zo te houden. CD&V neemt ‘akte van de beslissing', maar heeft vertrouwen in haar eigen toekomst. Ze sluit niet uit dat het bestaande kartel met SP.A-Gras wordt voortgezet en dat, na de verkiezingen, verder wordt samengewerkt met N-VA.