N-VA en VOLT samen naar de Ternatse kiezer

Op 10 mei 2012

N-VA en VOLT hebben beslist om samen naar de kiezer te trekken. Door de gemeenschappelijke programmapunten en de gelijklopende visie op Ternat was er onmiddellijk een grote eens-gezindheid om samen te werken.

De formatie N-VA/VOLT stelt vast dat Ternat na 36 jaar éénheidspartij volledig stilstaat door een totaal gebrek aan dynamisme en toekomstvisie. Wij willen Ternat voor het eerst een sterk en duidelijk alternatief bieden. De kracht van de echte verandering begint deze keer in Ternat.

Het Vlaams karakter van onze gemeente staat onder druk en ligt ook ons nauw aan het hart. Zoals elke Ternattenaar willen wij dringend maatregelen doorvoeren voor een betere mobiliteit, een eerlijker sociaal beleid en een gezonde financiële toestand. Uiteraard vergeten wij milieu, cultuur en sport niet, steeds de sterkhouders van onze VU voorlopers.

Op dit moment finaliseren wij een sterke lijst maar we willen alvast een tipje van de sluier oplichten.  Sterkhouders op de lijst zijn N-VA gemeenteraadslid en lijsttrekker Sven De Paepe, N-VA voorzitster Nele Vandenbulcke, VOLT gemeenteraadsleden Rony De Backer en Tom Schelfhout, Jong N-VA kandidaten  Dimitri Vandenhende en Christoph Van Achte. Verder onze onafhankelijke boegbeelden cultuurraad voorzitter Pieter Semal, Agnes Delcourt, Hilde De Backer en bedrijfsleidster Yvienne Vandenberghe. Een eerste voorstelling van onze samenwerking en wat wij voor Ternat kunnen en willen betekenen volgt binnenkort in alle Ternatse bussen.

Op zondag 3 juni organiseert N-VA samen met VOLT haar 6de "VLAAMS EETFESTIJN" in de Katarinakring.