N-VA Ternat op de kast gejaagd door DSM-keukens.

Op 16 februari 2008

Dit weekend gaat er te Erembodegem het “openingsfestival” van de splinternieuwe showroom van DSM-keukens door. Uit de folder die ze deze week in Ternat ( en de hele regio rond Erembodegem ) via de krantenverdeling lieten bussen blijkt dat de fiere familie uit Nevele deze zaak gedurende 89 jaar mooi heeft uitgebouwd.

Goede zakenmensen dus, maar met hun kennis van aardrijkskunde blijkt het heel wat minder gesteld. Anders kunnen wij het ons moeilijk inbeelden dat zij in ééntalig Vlaams gebied in “de grootste en modernste showroom gaan investeren” en daarna de bevolking van de omliggende ééntalig Vlaamse gemeenten meteen voor het hoofd gaan stoten met tweetalige reclamefolders.

We hopen dan ook dat dit bij een éénmalig feit blijft en dat ze zich in de toekomst met hun reclamefolders en met alles in hun nieuwe showroom te Erembodegem strikt aan de taaleigenheid van de streek houden.

N-VA Ternat schreef met deze vraag ook het bedrijf aan en vroeg eveneens aan de gemeente Ternat om op gepaste wijze op deze tweetalige folder te reageren.

RESULTAAT:

DSM keukens bood via de pers zijn excuses aan en verspreid sinds dan alleen nog ééntalig Nederlandstalige folders.