Jong N-VA voert ludieke actie voor fietspaden

Op 2 februari 2013, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Jong N-VA, Mobiliteit en verkeersveiligheid

De jongeren voerden hun actie tijdens de eerste gemeenteraad in Ternat. 'De verf is op en het geduld van de Ternatse burger ook.' Dat kon schepen van Cauwelaert lezen op de verfpot. De jongeren wilden hem vragen om eindelijk werk te maken van nieuwe fietspaden.

"De enige inspanning die wij van het vorige bestuur te zien kregen, was een suggestieve fietsstrook op de Fossebaan, waarvoor een likje verf gebruikt werd", aldus Dimitri Vandenhende, voorzitter van Jong N-VA Ternat. "Dat getuigt van weinig visie bij de meerderheid en dat willen wij toch nog even in de verf zetten. Wij hopen dat de nieuwe schepen van sp.a-Groen+ een andere visie kan doordrukken bij het gemeentebestuur. Basismobiliteit werd in de voorbije legislatuur enkel in de koelkast gestopt. De laatste zes jaar werd er maar één fietspad aangelegd en werden de bestaande paden verwaarloosd."