Zebrapaden aan Markt toch al aangelegd

Op 17 september 2015, over deze onderwerpen: Mobiliteit en verkeer, Scholen, Verkeersveiligheid

Jong N-VA klaagde dinsdag nog over het feit dat de nieuwe asfaltlaag aan de Markt en de Brusselstraat na drie weken nog steeds niet voorzien was van wegmarkeringen, aldus Hautman. Volgens Dimitri Vandenhende leidde het ontbreken van wegmarkeringen tot gevaarlijke situaties voor de schoolgaande jeugd en de mensen die op de wekelijkse markt kwamen winkelen.

Eveneens opvallend was het feit dat zowel schepen van Openbare Werken Jozef Borremans (LVB) als schepen van Mobiliteit Guido Van Cauwelaert (SP.A-Groen+) de schuld doorschoven naar de aannemer. Volgens Van Cauwelaert was de aannemer, die instaat voor het schilderen van de wegmarkeringen, zelfs moeilijk beschikbaar en was de kans groot dat het schilderen pas volgende week zou gebeuren. Maar sinds gisteren is de rijweg dus toch voorzien van de broodnodige zebrapaden en andere markeringen.

Dieter Hautman vernam van een lokale handelaar dat de werkmannen dinsdagavond om 21u begonnen en werkten ze tot middernacht door. "Het is best wel grappig dat het gemeentebestuur plots in gang schiet wanneer onze klachten in de pers geformuleerd worden", zegt Dimitri Vandenhende van Jong N-VA. "Maar uiteindelijk zijn we wel blij."