Geruchtenmolen rond fusie tussen KFC Wambeek en KSLK Ternat op volle toeren

Op 28 januari 2010

Uit wat de patij zelf een "goede bron" noem, vernam N-VA dat er concrete plannen op tafel liggen. "Er komt in Ternat één jeugdopleiding met als thuisbasis Wambeek", klinkt het. "Het bestuur zal evenredig worden vertegenwoordigd door mensen van beide clubs en elke speler zal ongeacht zijn niveau tot 17 jaar kunnen spelen. Daarom zullen er naast nationale en provinciale, ook regionale jeugdploegen blijven bestaan."

Volgens N-VA zullen ook de pleinen van FC Bareel en Sparta bij het project betrokken worden. "Als iedereen mee in de fusie stapt, zal er in Wambeek waarschijnlijk een synthetisch plein komen dat 500.000 euro kost", zegt N-VA. "Daarnaast komen er nog drie velden, waarvan een deel met lichtinstallatie, kleedkamers en kantine."

Voetbalschool
Burgemeester Ronald Parys (LVB) is verbolgen over het bericht dat N-VA bekendmaakte. "De besturen van KFC Wambeek en KSLK Ternat hebben samen een prachtig dossier voorgelegd aan mij en schepen van sport Luc De Wachtelaer", zegt hij. "Daarin staat dat er een samenwerkende voetbalschool kan worden opgericht met betere begeleiding, betere infrastructuur en speel-zekerheid voor alle 481 jeugdspelers. Voor dat plan is er in Ternat maar één site geschikt en dat is de campus van Wambeek. Als de voetbalschool steun krijgt van beide besturen, hun achterban en supporters beloven we tegen het seizoen 2010-2011 een synthetisch voetbalveld aan te leggen in Wambeek." (JVD)